Coraz częściej na wielu blogach i branżowych forach związanych z pozycjonowaniem możemy natknąć się na krytykę najpopularniejszej formy rozliczeń – płatności za top10, inaczej płatności za efekt. Dlaczego ta forma rozliczenia może okazać się nieodpowiednia?

Rozliczenie pozycjonowania za efekt jest bardzo ryzykowne dla firmy pozycjonującej ze względu na to, że na pozycjonowanie Bydgoszcz wpływa zbyt dużo czynników. Na początku współpracy, kiedy pozycje w wynikach wyszukiwania są dalekie od oczekiwań firma nie otrzymuje wynagrodzenia wykonując pracę. Nie jest możliwe – bez względu na najszczersze chęci i zapewnienia firm – dokładne oszacowanie czasu potrzebnego na osiągnięcie efektów, przy których następuje płatność. Dla jednej pozycjonowanej strony będzie to tydzień, dla innej pół roku. Poza tym średnio comiesięczna aktualizacja algorytmu jeszcze bardziej to komplikuje.

Ponosimy więc koszty, ale wycenę przedstawiamy z góry. Nie wiemy, jakie działania podejmie konkurencja, aby „strącić” nas z pierwszej 10tki. Mamy więc drugą niewiadomą. Trzecia niewiadoma, to sposób prezentacji wyników w wyszukiwarce – raz będzie to 7 wyników, innym razem Google wyświetli mapki, jeszcze innym uzupełni wyniki stronami regionalnymi. Jak rozliczyć się z klientem? Poza tym przy tak częstych aktualizacjach algorytmu, czasem frazy mogą trafić na dłuższą czkawkę i bez skonkretyzowanych powodów wylecieć z top10.

Przy tak wielu niewiadomych wydaje się, że płatność abonamentowa i w miarę elastyczna współpraca z klientem może zapewnić zadowolenie obu stron, a przecież o to nam chodzi!

Komentarze
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
  • Wielkie kino na małym pulpicie

    Film i kinematografia, to kolejne dziedziny życia, które zacieśniają swój związek z intern…
  • Kto zarabia na studentach

    Na początku ubiegłego roku akademickiego funkcjonowało w Polsce 470 uczelni, z czego 132 t…
  • Prawnik a adwokat

    Słowo prawnik każdemu od razu kojarzy się z osobą posiadająca prawnicze wykształcenie. Oso…
Załaduj więcej Dla biznesu

Jeden komentarz

  1. SEO – nowy algorytm Google – Info portal

    31 października 2018 w 14:45

    […] Uważa się, że ta ostatnia aktualizacja jest, podobnie jak inne, które miały miejsce w tym roku, mające na celu utrzymanie jakości wyników. https://eventsbymarriott.pl/cena-pozycjonowania/ Więc strony z podejrzaną treścią lub treścią, które po prostu powielają to, co piszą inni, mogą odczuć skutki tej ostatniej aktualizacji. https://www.labkolandia.pl/problemy-z-rozliczaniem-pozycjonowania/ […]

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Gdzie skutecznie uczuć się angielskiego?

Biegłe posługiwanie się językiem angielskim w dzisiejszych czasach stanowi absolutne minim…