Stanisław Bogacki – prezes zarządu grupy solar
Rynek rosyjski jest bardzo podobny do rynku polskiego, chociażby ze względu na tworzącą się klasę średnią oraz koncentrację handlu w centrach handlowych. W Niemczech o wiele trudniej jest wejść do atrakcyjnej galerii handlowej, dlatego rozwój naszej sieci uzależniamy od pozyskania atrakcyjnych lokalizacji.
Spółka Solar ma w swojej ofercie ekskluzywną odzież damską. Firma działa na rynku od 1989 roku. Ubrania Solar można kupić w 72 sklepach należących do spółki, ośmiu placówkach prowadzonych przez franczyzobiorców oraz 116 butikach partnerskich. Marka jest również obecna poza granicami naszego kraju, gdzie działa 38 sklepów franczyzowych i partnerskich. To właśnie rozwój zagraniczny będzie dla firmy priorytetem
w najbliższych latach. Do końca tego roku za granicą ma powstać osiem sklepów franczyzowych, w tym trzy sklepy w Rosji oraz dwa w Niemczech. Na kolejny rok zaplanowano otwarcie 15 sklepów. W dalszych planach jest wprowadzenie marki na kolejne rynki europejskie oraz do krajów arabskich.
– Rynek rosyjski jest bardzo podobny do rynku polskiego, chociażby ze względu na tworzącą się klasę średnią oraz koncentrację handlu w centrach
handlowych. Między innymi dlatego, przynajmniej na początku, chcemy skupić się na rozwoju naszej sieci w tym kraju. Na początku sklepy Solar pojawią się w miastach liczących ok. 1 min mieszkańców – mówi Stanisław Bogacki, prezes zarządu Grupy Solar. – W Niemczech o wiele trudniej jest wejść do atrakcyjnej galerii handlowej, dlatego rozwój naszej sieci uzależniamy od pozyskania atrakcyjnych lokalizacji, (mkr)