Film i kinematografia, to kolejne dziedziny życia, które zacieśniają swój związek z internetem. Kinomani przyzwyczaili się już, że zanim wybiorą się na premierę do kina, informacji o produkcji szukają właśnie w globalnej sieci. Umożliwiają im to serwisy takie, jak Stopklatka.pl, czy Filmpolski.pl, gdzie można znaleźć informacje dotyczące filmów, seriali oraz różnych wydarzeń związanych ze światem filmu.

Fenomen tych portali polega na tym, że niemal od samego początku w ich tworzenie zaangażowani byli internauci, dzięki czemu wokół nich skupiła się pokaźna grupa miłośników filmu i kinematografii. Zainteresowaniami i wiedzą o świecie filmu dzieli się wielu zarejestrowanych w serwisach miłośników X muzy. Popularność serwisów w środowisku bardzo szybko znalazła przełożenie na zainteresowanie reklamodawców, którzy chętnie promują na serwisie swoje produkcje.

Internauta wie wszystko

Kluczem do sukcesu serwisu z recenzjami filmowymi i wiadomościami ze świata filmu jest wysoka jakość publikowanych treści. Z jednej strony, warto przekazać pałeczkę internautom, którzy, gdy tylko mają ku temu sposobność, chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami z innymi. Dlatego tworząc portal tego typu warto pomyśleć o stworzeniu internautom przestrzeni, w której mogliby dzielić się swoimi opiniami. Wiele serwisów bazuje głównie na treściach tworzonych przez zalogowanych w serwisie miłośników kina bądź dziennikarzach, którzy luźno współpracują z redakcją.

Oczywiście potrzebne są także osoby, które zajmą się kontrolą publikowanych treści i ich redagowaniem oraz dodawaniem własnych informacji, których zdobycie byłoby niemożliwe w przypadku osób nie mających kontaktów w branży filmowej. Informacje dotyczące premier kinowych czy DVD najczęściej uzyskiwane są od samych dystrybutorów filmów, z którymi warto nawiązać współpracę.

Portale zajmujące się kinematografią bardzo często uczestniczą również w festiwalach filmowych obejmując nad nimi patronat honorowy bądź występując w charakterze sponsorów. Chociaż obecność na takich imprezach wymaga inwestycji, to przekłada się na wzrost popularności serwisu i przyczynia się do promocji strony w środowisku filmowym, a jak wiadomo im większa popularność strony i większa liczba użytkowników, tym większe wpływy z reklam.

Sposobem na popularyzację serwisu może być również współpraca z innymi mediami zajmującymi się szeroko rozumianą rozrywką. Ciekawym przykładem takiej współpracy jest połączenie sił portalu Stopklatka.pl oraz platformy Iplex.pl, gdzie internauci mogą obejrzeć recenzowany film. Skuteczną metodą promocji jest również współpraca z siecią kin, czy rozgłośnią radiową promującą muzykę filmową.

Po drugiej stronie ekranu

Prowadzenie serwisu internetowego wymaga przede wszystkim dobrego sprzętu. To niezbędne zwłaszcza wtedy, gdy serwis cieszy się już dużą popularnością internautów i do ob-► sługi ruchu panującego na łączach potrzebne są wydajne serwery. To właśnie utrzymanie serwerów generuje największe koszty. Sporo środków pochłaniają również prace związane z modernizacją serwisu i dodawaniem, do niego nowych funkcjonalności.

W internecie najłatwiej zarabiać na reklamach i to jest właśnie droga, którą wybierają właściciele serwisów tego typu. Właściciel raczkującego serwisu filmowego zarabia głównie na reklamach umieszczanych przez zewnętrzne firmy reklamowe. Później, kiedy serwis zyska już popularność internautów, warto zatroszczyć się o zatrudnienie osoby odpowiedzialnej za sprzedaż reklam. Oczywiście w serwisie pojawiają się głównie reklamy związane z szeroko pojętym filmem i branżą filmową, a więc premiery kinowe, ale również wydawcy filmów na DVD czy BlueRay oraz sklepy, w których można te pozycje nabyć. Serwis tego typu może zarabiać również na sprzedaży, taką drogę wybrał portal Stopklatka.pl, który na stronie ma również sklep internetowy, gdzie można kupić nie tylko gry czy filmy, ale również książki i akcesoria komputerowe.

O popularność serwisów poświęconych filmom zadbali sami internauci, którzy polecają je bliższym i dalszym znajomym. Marketing wirusowy był więc najlepszym sposobem na wypromowanie nowej strony z recenzjami i informacjami ze świata filmu.

Sposobem na podniesienie prestiżu marki jest również udział w różnych wydarzeniach filmowych – festiwalach czy premierach. Z drugiej strony na takich imprezach dziennikarze serwisu mogą zdobywać informacje, realizować wywiady z gwiazdami i tworzyć treści, których nie jest w stanie przygotować zwykły użytkownik internetu w zaciszu swojego pokoju.

Oczywiście, konkurencja na rynku jest coraz większa. Podobne serwisy mają już największe portale informacyjne. Są również samodzielne witryny (Stopklatka.pl, Filmpolski. pl czy Kinomaniak.pl), które zajmują się pokrewną tematyką. Dlatego żeby wejść na rynek potrzebne są dziś nie tylko spore zasoby finansowe, które pozwolą na przygotowanie atrakcyjnej wizualnie i merytorycznie witryny, ale przede wszystkim niebanalny pomysł, który pozwoli nam odróżnić się od konkurencji.

Magdalena Krocz

Komentarze
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Dla biznesu

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Trendy i przyszłość w wypożyczaniu sprzętu budowlanego: od zrównoważonego rozwoju do automatyzacji.

Branża budowlana nieustannie ewoluuje, podążając za najnowszymi trendami i innowacjami, kt…